Audi A6 2,5 TDI quattro 1996 - TEST
Úsporný provoz, avšak dostatek živosti a jistotu při jízdě, jakož i velmi komfortní výbavu může ve vyšší střední třídě nabídnou snad jen Audi A6 2,5 TDI quattro.
Model A6 přišel na trh během roku 1994 a společně s A8 výrazně zvýšil prestiž ingolstadtské automobilky. Nepochybně k tomu přispěla i možnost volby karosářského provedení sedan a nebo kombi či výběr z poměrně široké palety moderních zážehových a vznětových motorů od čtyřválce 2,0 přes špičkový osmiválec 4,2 až po přeplňované diesely 1,9 a 2,5 TDI s přímým vstřikem. Audi také tradičně nabídlo zákazníkům verzi s pohonem všech kol. Z této bohaté nabídky jsme testovali model A6 2,5 TDI quattro s bohatou základní i příplatkovou výbavou.
A6 všeobecně není svým designem tak působivá jako menší model A4 a současně tak reprezentativní jako A8, vlajková loď značky Audi. Přesto svými tvary, kterým nechybí působivost a výborné aerodynamické charakteristiky, dokáže přilákat zákazníky, zajímající se o kultivovaný osobní automobil. Zásluhu na tom má i interirér, jenž se kromě jiného vyznačuje elegantním barevným laděním i nadprůměrně pečlivým dílenským zpracováním. Řidič a čtyři cestující si s ohledem na danou třídu automobilu rozhodně nemohou stěžovat na nedostatek prostoru. Komfort umocňuje poměrně široká standardní výbava, zahrnující elektrické ovládání oken a seřízení vnějších zpětných zrcátek, centrální zamykání a airbag pro řidiče. V testovaném vozu dále nechyběla řada příplatkových prvků, jako jsou například bezpečnostní vak pro spolujezdce na předním sedadle, samočinná klimatizace, palubní počítač s vícefunkčním displejem, kožený potah volantu a konečně i litá kola s pneumatikami 205/55 R 16W místo běžných 195/65 R 15 V. Ocenili jsme též velký zavazadlový prostor o základním objemu 510 litrů, jenž lze samozřejmě zvětšit sklopením asymetricky dělených zadních sedadel.
Ani turbodiesel 2,5 TDI ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou nás nezklamal. Za jeho hlavní přednost považujeme relativně velmi úsporný provoz, neboť při testu překročila průměrná spotřeba jen mírně 6 litrů nafty na 100 km. Ačkoliv výkon motoru činí 85 kW, automobil o celkové hmotnosti 2110 kg nám umožnil i dynamické svezení. Bylo to dáno také velmi příznivým průběhem točivého momentu, vrcholícím hodnotou 235 N.m již při 1900 1/min. Jistotu za volantem při podzimních jízdách na mokrých vozovkách, mnohdy pokrytých spadaným listím, bezesporu zvětšovalo vědomí, že vůz má pohon všech kol i protiblokovací systém ABS. Brzdy testovaného modelu A6 byly tradičně více než dostatečně účinné a žádné problémy nečinilo ani řízení s výkonným posilovačem a do ruky dobře padnoucím volantem. K příjemnému cestování přispívalo také optimálně naladěné pérování, umožňující nejen komfortní, ale i ostřejší jízdu. Na Audi A6 2,5 TDI jsme jen těžko hledali nějaký nedostatek, a možná proto stojí 1 292 045,- kč včetně DPH. Cena testovaného vozu činila včetně příplatkové výbavy 1 520 694,- Kč
Cena vozuv době testu činila 1 292 045,- Kč