Alfa Romeo 146 ti 1996 - TEST
Sportovně založení příznivci značky Alfa Romeo mají díky letos představenému modelu 146 ti opět do čeho se zamilovat.
Svého času si italská automobilka Alfa Romeo získala značné renomé osobitými rodinnými vozy sportovního střihu, které ve zvlášť okořeněné podobě nesly za typovým označením ještě zkratku ti - turismo internazionale. Tato dvě magická písmena, která dokáží zrychlit tep většiny dynamicky založených řidičů, od letoška zdobí také záď sedanu Alfa Romeo 146.
Kapota tohoto nepříliš velkého vozu totiž ukrývá lahůdku v podobě výkonného zážehového čtyřválce Twin Spark 2,0 l/110 kW se čtyřventilovou technikou ze sportovního modelu Alfa Romeo Spider. Když se tento nový a velmi vyspělý motor dá do práce, majitelé stošestačtyřicítky se vznášejí v sedmém nebi. Ochotně se rozbíhá do otáček a jeho zvuk zní lahodně, zkrátka jde o skutečnou techniku high-tech. A spotřeba paliva? Mezi devíti až jedenácti litry bezolovnatého benzinu na 100 km, přičemž o všem rozhoduje hmotnost řidičovy pravé nohy. Ocenění si zaslouží také pečlivě vyladěný podvozek , díky němuž Alfa 146 ti klidně a suverénně zvládá každou nerovnost. Tím nabízí posádce sportovní jízdu s komfortem běžného osobního automobilu. A když někdy začne být na silnici horko, kvalitní brzdy zastaví vůz z rychlosti 100 km/h na dráze kratší než 40 metrů. Protiblokovací systém ABS je přitom ve standardní výbavě. Jen poloměr otáčení, který činí 11,4 metru, se zdá být na takového drobečka trochu příliš.
146 patří sama o sobě mezi líbivé automobily a jedním z jejích charakteristických znaků je krátká záď. Tu v případě verze 146 ti zdobí nevelké přítlačné křídlo. Zavazadlový prostor ovšem není díky celkovým proporcím automobilu příliš velký. Jeho objem činí pouze 380 litrů, sklopením asymetricky dělených zadních sedadel jej však lze zvětšit na 1225 liltrů. Nákládání a vykládání těžších předmětů zhoršuje poměrně vysoko umístěná spodní hrana víka zavazadlového prostoru. Interiér vozu se tváří velmi prakticky i kultivovaně, posádka si v mezích možností nemůže stěžovat na přílišný nedostatek prostoru. Komfortu ovšem nepřispívají relativně krátké sedáky a drobné nedostatky lze nalézt také v dílenském zpracování.
Cena v době testu nebyla známa.